2008. július 19., szombat

Kirgiz vizumszerzes

Sziasztok!
Vegre megvannak az elso fenykepek A HEGYROL, mert
- nem felejtettem el vinni a kameramat
- volt is benne elem
- nem is merult le az elem az elso kep ellovese kozben
- es volt is kedvem meg idom elovenni.
Igy kisse megkesve bar, de egy-ket kepet most felrakok. Mert ugye ahhoz kepest, hogy minden hetvegemet 3000 m felett toltom es mar ketszer masztam meg 4000 m feletti csucsot, meg semmit nem lattatok belole... Egyebkent egy csucs megmaszasa altalaban ugy nez ki, hogy eloszor egy tormeleklejtot keresztezunk, aztan megmaszunk egy gleccsert, es az utolso parszaz meter konkret sziklamaszas, ami 4000 meter felett eleg izgi. :) Megvettem eletem elso hagovasat, gyonyoru sarga, ami megy a gyonyoru sarga bakkancsomhoz meg a gyonyoru sarga hatizsakomhoz. :) Sajnos jegcsakanyt nem talaltam sargaban. ;)
No, de ma a vizumszerzesi procedurarol akartam meselni, mert hat holnap indulok Kirgizisztanba, egy hetre. Gyalog. Kirgizisztan ugyanis nincs messze, es allitolag egesz kozep-azsia legszebb tava osszesen 60 km-re van Almaty-tol, mar Kirgiz oldalon. Csak nehany hegylanc valaszt el tole, szoval egy-ket orosz es kazakh baratommal fogjuk a satorfankat (a sarga hatizsakomat, bakkancsomat es hagovasamat...) es 4-5 nap alatt elsetalunk a tohoz. Ott eltoltunk tovabbi 3 napot, majd busszal visszajovunk. Az ut vissza busszal 8-10 ora, mivel meg kell kerulni az egesz hegyet, azon keresztu ugyanis nem vezet ut...

No de Kirgizisztanba kell vizum a magyaroknak. Ezt idoben el is kezdtem intezni, nevezetesen 2 hete odamentem a HR osztalyunkhoz, hogy mennyi idobe telik megszerezni a vizumot, es tudnak-e segiteni. Ok meg mondtak, hogy ket nap alatt kesz van, szoval ne izguljak, hozzam be hetfon az utlevelemet, es ok mindent elinteznek. Szoval en nem izgultam (itt kovettem el a hibat, az ember soha ne higyjen a HR osztalynak), behoztam hetfon az utlevelemet, mire kedden delutan kaptam toluk egy levelet, hogy bocsika, ez megis nem ket napba, hanem 2 hetbe fog tellni. Ami kicsit sziven utott, ket dolog miatt is:

- nekem volt 2 napom, hogy megszerezzem, mivel a kovetseg hetfo es csutortok kozott van nyitva, en meg vasarnap indulnek;

- mar egyszer a HR elcseszte az orosz vizumom megszerzeset, ami miatt nem tudtam elmenni egy treningre Moszkvaba. A legvicesebb az volt, hogy ket hettel a trening utan kaptam egy levelet a vizumfelelostol, hogy azonnal vigyem neki az utlevelem, hogy megkapjam az orosz vizumot. Amikor meg kerdeztem, hogy megis minek, ket hete kellett volna, nem ertette a szitut. Szoval mar csak ezert is gyanakodnom kellett volna...

Visszaterve a sztorira (a HR osztaly ugyeirol egy egesz konyvet tele tudnek irni), ott alltam kedd delutan az utlevelemmel a kezemben, kirgiz vizum nelkul, majdnem sikitva, teljesen lemondva a kirgiz utamrol, amikor az egyik kolleganom megkerdezte, mi a baj. Elmeseltem neki, o meg volt olyan jo fej, hogy elkezdett biztatni; ha csak egy franya meghivolevel hianyzik a vizumkerelmemhez, azt szerzunk valahonnan. Igy korebjartuk a kornyek osszes utazasi irodajat, es talaltunk egyet, ahol nagyon korrektek voltak, szerda reggelre keritettek nekem egy meghivolevelet egy szallodatol. Kozben egy masik kolleganom felkutatta Kirgiz ismeroset, aki itt el Almaty-ban es bejaratos a konzulhoz. Nem tudom, mivel tartozik neki az ipse, de szerda delben ott vart az iroda elott kocsival, elvitt a kozulhoz, aki 15 perc alatt elkeszitette a vizumomat, kozben teaztunk es oroszul tarsalogtunk kazakhstan es magyarorszag gazdasagi helyzeterol valamint a hegyekrol, ami leginkabb sohajtozasokbol, szemforgatasokbol es bologatasbol allt, mivel az en orosz tudasom meg mindig nem az igazi... 1 orara vissza is ertem az irodaba, egy kirgiz vizum boldog tulajdonosakent. Es legszivesebben a HR osztaly osszes munkatarsanak az orra ala dorgoltem volna, de visszafogtam magam...
Szoval most mar semmi sem allithat meg, hogy Kirgizisztanba menjek. Igaz, aprobb problemak meg vannak, peldaul hogy nincs hivatalos hataratkelo a hegyekben, igy gyakorlatilag beszokunk az orszagba. Ami nem lenne baj, ha nem pecsetelnenek a hataron. De igy elegge feltuno lesz amikor visszafele jovunk busszal, hogy nincs belepo pecset a vizumomon. Igy csak az orosz tarsaimban bizok, hogy valahogy majd csak kidumaljak a dolgot. Allitolag meg lehet vesztegetni a hataroroket mindossze 20 dollaral, de en magamat valahogy nem latom, ahogy hatartort vesztegetek... Esetleg majd kuldok korsms-t, hogy gyertek latogatni a taskenti bortonbe. :)
Egy het mulva jelentkezem, kepes beszamoloval, ha ket heten belul semmi hir rolam, kezdjetek el izgulni. Tovabbi jo nyarat nektek!
Ui.: Haho Pityesz! De jo, hogy ramtalaltal. :)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Taskenti börtönkalandhoz még egy határon át kell szöknöd, az ugyanis az üzbégeknél van :P

Unknown írta...

Jó kalandozást a kirgizeknél! Ha mégis gond adódna hazafelé, bableves témában számíthatsz ránk :)

Névtelen írta...

Hát Te nem vagy semmi, az biztos:)
Nagyon jó mászást, meg zöldhatár átkelést.

Merész Kr

Névtelen írta...

Ha lehetséges, kérek egy egész alakos, jól látható fényképet rólad, hogy meggyőződhessek, hogy minden alkatrészed megvan, anya

Névtelen írta...

Akkor most vigyük a bablevest? :)