2008. szeptember 7., vasárnap

Almaty-rol meg egyszer

Tudom-tudom. Almatyrol mar irtam egyszer, ket felvonasban is. Unalmas tema. De az negy honappal ezelott volt, amikor meg nagyon friss volt a varos, es egy csomo mindent nem ismertem. Most, hogy itt voltak munkatarsaim Tokyo-bol, es 4 napig gardedam szerepet jatszottam, megmutattam nekik a kedvenc helyeimet, amikrol ok fenykepet keszitettek (amikrol en meg meg soha nem keszitettem fenykepet, mert ha az ember valahol elkezd elni, nem cipeli magaval a kamerajat...)

Igy keszult egy csomo vicces kep a kedvenc helyeimrol - egy szintel ti is melyebben ismerhetitek meg Almatyt.
A fiuknak nagyon tetszettek az itteni visszasagok, ime nehany kep:

Autopark a belvarosi utakon.



Legkondiszabalyozo a Hyatt Hotelben. No de melyik Off a helyes?




A helyi futbbalstadion keritese. A futballmeccs alatt biztonsagi orok tomege allt a fobejaratnal, hogy kiszurjek a belogni akarokat, de 100 meterre onnan a keritesen emberek tomege kozlekedett ki-be.



Angolul tudoknak...



Es persze vegigkostoltattam veluk az osszes helyi specialitast, nehanyrol kep is keszult:

Lofelvagott...

...Lokolbasszal.


A kumiszt nem birtak meginni. A tevetej jobban bejott nekik.


De az elso helyet egyertelmuen az azerbajdzsanbol attelepult szakacs saslikja vitte el.
Aztan nagyon nagy szajuk volt, hogy ok mennyire jol birjak az alkoholt, ezert sorba jottek a helyi sorok es vodkak, es jelentem, csak a japanokhoz kepest birjak olyan jol a tomenyt, a magyarokhoz kepest nem...

Hetvegen a hegyekbe akartam vinni oket, de hirtelen annyira lehult az ido (15 fok volt a varosban - masfel hete meg 45...), a hegyekben 6 napkozben, 2000 metertol meg hoeses, igy egy hogolyocsata utan mondtak, inkabb a varosban neznenek szet...

Az ot perces tura.
Szuvenirvasarlas.




Tipikus amerikaiak.

- Szuvenirvasarlaskor baseball-sapkat vettek Kazakhstan felirattal.

- Mindennel fenykepezkedtek, ami a volt szovjetuniora emlekeztette oket.


- Es a fegyverekhez nagyon vonzodtak. Az azert nagyon vicces volt, amikor a celbalovolde tulajdonosa odament hozzajuk, es kedvesen figyelmeztette oket, hogy rossz helyen fogjak a puskat. :)





Felvittem oket a kedvenc helyi dombomra is, ahol vegigprobaltuk az osszes szorakozasi lehetoseget, koztuk a helyi bobpalyat is.

Es azt ok sem ertettek, hogy az egyik fo nevezetesseg miert a Beatles szoboregyuttes...

Szoval jo kis 4 napot toltottunk egyutt. Igertek, ha Tokyoban jarok, visszaadjak...

Nincsenek megjegyzések: