2008. május 20., kedd

Almaty - felfedezotura - 1.resz

Hetvegen felfedezoturara indultam Almaty-ban. Mert hat ugye itt vagyok mar ket hete, es meg alig lattam valamit a varosbol a Hotelen, az irodan es a lakasomon kivul.
No de kezdjuk rogton az elejen. A Hotel egesz jo volt, a stadion mellett fekudt, igy estenket eloben nezhettem, vagy legalabbis hallgathattam a meccseket. Es csak hogy ereztessem, milyen modern vilagvarosban lakom, csatolok is ket kepet, amit a szallom balkonjarol sikerult lonom, meg jo egy hete...
No de terjunk vissza a vasarnapi 7 oras kimerito varosnezo turara.

Igenis ertekelni kell e turat, merthogy a varos kisse San Franciscora hasonlit, abban az ertelemben, hogy az osszes utca lejt valamerre. A varos egyik vege 500 m-rel magasabban fekszik, mint a masik, egyeseknek itt mar magashegyi betegsege lenne! Ebbol kb megtettem 400 m szintet, le es fel, es gyalogoltam vagy 20 km-ert, kisebb hegyi turanak megfelelt. :)

En a varos felso vegeben lakom es dolgozom, ez szamit itt a jobb kornyeknek, most leneztem az `igazi` Almatyba is.

Szoval, elhagytam a lakasom, amit meg kivulrol nem lattatok, hat ime, egy jobb lakotelep:
Azert szeretem azt a kornyeket, mert reggel munkaba menet a 20 percbol, ha nagyon akarom 15 percet parkokon keresztul tudok megtenni, ami nagyon buli. Egyebkent is tele van a varos kisebb-nagyobb parkokkal, amik tobbsegeben rendben is vannak tartva, es bar hetkozben kihalltak, hetvegen tele vannak emberekkel.


A parkok tele vannak szokokutakkal, komolyan, eletemben nem lattam meg ennyi szokokutat egyetlen varosban. Kis szepseghibaja a dolognak, hogy eddig meg egyiket sem lattam mukodni, de hat nem lehet minden tokeletes, ugye...
Aztan minden reggel eljovok e mellett a gyonyoru epulet mellet, a mai napig fogalmam sincs, mi ez, de nagyon fontos lehet, mert katonaek is fenykepezkedtek nagyban vele!



Aztan vegigsetaltam a sok bevasarlo utca kozul az egyiken - ez az egyik kedvenc temam, marmint nem a vasarlas, hanem hogy a Gucci szakuzlet a lerobbant panelepulet aljaban van.

Nekem az elejen az volt az elmeletem, hogy biztos azert, mert itt 100 evente olyan foldrenges szokott lenni, hogy az egesz varos elpusztul, es mivel az utolso 97 eve volt, nem erdemes arra a 3 evre szep uj uzletet epiteni. De az itteniek allitasa szerint csak azert, mert nincs mashol hely...

Es ez meg mindig a jobb regio: van nehany nagyon kedves kis hely, bar oszinten szolva az ilyeneket itt keresni kell. Hiaba van pl. az iroda a kozpontban, minimum 15 percet kell gyalogolni ahhoz, hogy egy korrekt kajaldat talaljon az ember, ami Budapest utan kisse szokatlan.


A varos nem csak parkkal, hanem ugy egyebkent faval is tele van, az utak ket oldalan, ami kifejezetten jol jon, mar most is, amikor a 35 fokban arnyekban lehet gyalogolni.


No, ezzel, felcsigazva az erdeklodest befejezem az elso reszt, hamarosan jon a masodik, melynek tartalma:

- talalkozas a helyi kozlekedesi eszkozokkel,

- vallasi letesitmenyek megtekintese,

- de ki akar velem operat nezni???

- meglepetes.

Oleles mindenkinek,

Nora

4 megjegyzés:

Emese Reinhardt írta...

en megyek veled operaba ((:

Névtelen írta...

Hello Nóra!

Beszther mondta, hogy kazahföldön töltöd jelenleg az idődet, gondoltam beugrom ide megnézni:)

Nagyon szuper a blogod, és kíváncsian várom a további élményeidet.

Krisztina

Névtelen írta...

Szia Kriszta!

veletek mi van Auzstraliaban? Meg mindig kinn?
Megadnad a mail cimed?

Nora

Névtelen írta...

Még AU-ban nyomjuk, jelentem, beköszöntött a tél:(( 2 napja esik és hüsi van (16 fok....brrrr:))

Elérhetőségünk:)):
www.meresztengeresz.freeblog.hu

Mindjárt olvasom a városnézés második etapját....

P,
Kr